|
 |
 |
 |
 |
Wie zijn wij?
|
|
Ik ben Pim, geboren in 1970 en fiat 500
liefhebber in hart en nieren!
Tijdens mijn reizen ben ik besmet
geraakt met het fiat 500 virus door de eenvoud, het gemak en het
leuke ontwerp van deze auto...
Ik rijd sinds 1987 in verschillende
fiat's 500, en 126.
In totaal heb ik er tot nog toe 22
gekocht , verkocht , of verloren Ik beperk mij tot de fiat 500's:
De eerste werd tijdens de wederopbouw
in brand gestoken....Ik woonde teoen in Engeland en belsoot de
gehele carrosserie onder handen te nemen. Alles was eruit,
behalve de tank en de benzineslang. Spelende Jeugd besloot eens
te kijken wat er gebeurde als je er een lucifer in gooide, Ik
leip net weg bij de carrossIk had toen een komplete auto in
onderdelen zonder carrosserie, dus werd er een carrosserie
bijgezocht en werd nummer 2 een feit.
De tweede werd in beslag genomen door
de Politie in 1990 nadat de apk verlopen was en ik een
aanhangertje getrokken had die gemaakt was van een andere 500. De
politie dacht dat het niet mocht zo en dus namen ze de boel maar
in beslag... Ik kreeg de auto terug bijna geheel gedemonteerd, en
moest hem ophalen met een oprijwagen.Het kenteken werd
ingetrokken...Ik had weer een komplete auto in onderdelen zonder
carrossrie....
Mijn Derde 500 bouwde ik in de
achtertuin van een benzinestation om tot een met watergekoelde
(bis) motor met speciale uitlaat, en met heel veel aanpassingen
was hij in 1992 klaar
In 1994 was het slecht gesteld met onze
economie en besloot ik mijn geluk in het zuiden te gaan
beproeven. Ik was heel benieuwd hoe het zou zijn om daar te wonen
en te werken. Het werd een jaar door Europa trekken en werken
onderweg. Ik reed 48000 km's met mijn zelfgebouwde metgezel vaak
als enigste onderkomen... Zie het verhaal in Laurens en in
Klassiek en Techniek .
In 1995 ontmoette ik mij vrouw Sandra
waarmee ik in 1999 trouwde in Rochester .(engeland tijdens het
Dickens festival en in zelfgemaakte authentieke kostuums met 340
ook victoriaans verklede gasten)
In 1996 reed er iemand met 190 km per
uur achterop. De carrossrie was volledig vernield, maar ...
opnieuw konden alle bewegende delen en de motor met bak gered
worden...Opnieuw had ik een komplete auto zonder carrosserie...Ik
ging 3 jaar de revalidatie in en de fiat moest herbouwd worden...
Nummer 4 deed zijn intrede in 1997, in
exact dezelfde kleur , maar met een ander kenteken.
In 1999 deed zich de mogenlijkheid voor
om ten cate Onderdelen over te nemen van Henk Ten Cate.Ik zag de
uitdaging wel en na lang onderhandelen waren de financieele zakan
ook geregeld.In 2003 werden de lasten van de winkel te hoog en
besloot ik in Januari vanuit huis te gaan werken. De onderdelen
liggen nu in de opslag bij een boerderij op het erf, en de
ganbare dingen heb ik in kleine hoeveelheden thuis liggen.Op dit moment ben ik Huisvader voor
onze zoon en het huishouden, doe van het bedrijf de boekhouding (
inklusief jaarwerk), de inkoop en de verkoop de verzending , de
vragenafhandeling ,onderhoud van de internetsite,en de
belastingafhandeling (import, btw, en loonbelasting)
zelf.Daarnaast klus ik af en toe wat bij om toch nog wat eigen
geld binnen te laten komen.
Veel tijd om zelf nog te knutselen
blijft er daardoor niet over, en helaas was de herbouwde fiat 500
giardiniera dan ook geheel verroest na 2 jaar ongebruikt buiten
staan.Ik heb toen besloten om dan maar opnieuw alle bewegende
delen en losse carrosseriedelen op te slaan en hopenlijk later
opnieuw te beginnen.....Ik heb nu dus weer een komplete auto in
onderdelen ...Zonder carrosserie...Op dit moment rijdt ik met mijn
Multipla uit 1961 , die ik (tussendoor ) wel heb weten te
repareren.Ik ben benieuwd of het ons lukt om die langer op de weg
te houden!Intussen heeft de Multipla gefigureerd
in Ibbeltje, en is mijn andere fiat 600 gebruikt voor opnames bij
Life and Cooking, en de serie Lieve Lust. Ook een Oranje fiat 500
die ik een tijdje in bezit had is daar gebruikt. In 2006 heb ik een Fiat 238 Camperbus
gekocht met echte kampeerwagen uitrusting van het merk Arca.
Nu staan er dus drie generaties fiat
voor de deur!
|
Naar boven
|
Impressum
|
|
 |