Verlanglijstje tonen
Winkelmandje tonen
Naar de kassa
Startpagina
Aandrijving
Automodellen
Besturing
Binnenkant
Buitenkant
boeken
Elektra
fiat 126
fiat 127
fiat 600
gebruikt
Giardiniera
Kabels
Motoronderdelen
Onderhoud en diversen
Ophanging
Portieronderdelen
Plaatwerk
Pakkingen
Remdelen
Rubbers
spiegels
Versnellingsbak
Yzerwaren
Orgineel fiat oude voorraad

Wie zijn wij?

Ik ben Pim, geboren in 1970 en fiat 500 liefhebber in hart en nieren! Tijdens mijn reizen ben ik besmet geraakt met het fiat 500 virus door de eenvoud, het gemak en het leuke ontwerp van deze auto... Ik rijd sinds 1987 in verschillende fiat's 500, en 126. In totaal heb ik er tot nog toe 22 gekocht , verkocht , of verloren Ik beperk mij tot de fiat 500's: De eerste werd tijdens de wederopbouw in brand gestoken....Ik woonde teoen in Engeland en belsoot de gehele carrosserie onder handen te nemen. Alles was eruit, behalve de tank en de benzineslang. Spelende Jeugd besloot eens te kijken wat er gebeurde als je er een lucifer in gooide, Ik leip net weg bij de carrossIk had toen een komplete auto in onderdelen zonder carrosserie, dus werd er een carrosserie bijgezocht en werd nummer 2 een feit. De tweede werd in beslag genomen door de Politie in 1990 nadat de apk verlopen was en ik een aanhangertje getrokken had die gemaakt was van een andere 500. De politie dacht dat het niet mocht zo en dus namen ze de boel maar in beslag... Ik kreeg de auto terug bijna geheel gedemonteerd, en moest hem ophalen met een oprijwagen.Het kenteken werd ingetrokken...Ik had weer een komplete auto in onderdelen zonder carrossrie.... Mijn Derde 500 bouwde ik in de achtertuin van een benzinestation om tot een met watergekoelde (bis) motor met speciale uitlaat, en met heel veel aanpassingen was hij in 1992 klaar

In 1994 was het slecht gesteld met onze economie en besloot ik mijn geluk in het zuiden te gaan beproeven. Ik was heel benieuwd hoe het zou zijn om daar te wonen en te werken. Het werd een jaar door Europa trekken en werken onderweg. Ik reed 48000 km's met mijn zelfgebouwde metgezel vaak als enigste onderkomen... Zie het verhaal in Laurens en in Klassiek en Techniek . In 1995 ontmoette ik mij vrouw Sandra waarmee ik in 1999 trouwde in Rochester .(engeland tijdens het Dickens festival en in zelfgemaakte authentieke kostuums met 340 ook victoriaans verklede gasten) In 1996 reed er iemand met 190 km per uur achterop. De carrossrie was volledig vernield, maar ... opnieuw konden alle bewegende delen en de motor met bak gered worden...Opnieuw had ik een komplete auto zonder carrosserie...Ik ging 3 jaar de revalidatie in en de fiat moest herbouwd worden... Nummer 4 deed zijn intrede in 1997, in exact dezelfde kleur , maar met een ander kenteken. In 1999 deed zich de mogenlijkheid voor om ten cate Onderdelen over te nemen van Henk Ten Cate.Ik zag de uitdaging wel en na lang onderhandelen waren de financieele zakan ook geregeld.In 2003 werden de lasten van de winkel te hoog en besloot ik in Januari vanuit huis te gaan werken. De onderdelen liggen nu in de opslag bij een boerderij op het erf, en de ganbare dingen heb ik in kleine hoeveelheden thuis liggen.Op dit moment ben ik Huisvader voor onze zoon en het huishouden, doe van het bedrijf de boekhouding ( inklusief jaarwerk), de inkoop en de verkoop de verzending , de vragenafhandeling ,onderhoud van de internetsite,en de belastingafhandeling (import, btw, en loonbelasting) zelf.Daarnaast klus ik af en toe wat bij om toch nog wat eigen geld binnen te laten komen. Veel tijd om zelf nog te knutselen blijft er daardoor niet over, en helaas was de herbouwde fiat 500 giardiniera dan ook geheel verroest na 2 jaar ongebruikt buiten staan.Ik heb toen besloten om dan maar opnieuw alle bewegende delen en losse carrosseriedelen op te slaan en hopenlijk later opnieuw te beginnen.....Ik heb nu dus weer een komplete auto in onderdelen ...Zonder carrosserie...Op dit moment rijdt ik met mijn Multipla uit 1961 , die ik (tussendoor ) wel heb weten te repareren.Ik ben benieuwd of het ons lukt om die langer op de weg te houden!Intussen heeft de Multipla gefigureerd in Ibbeltje, en is mijn andere fiat 600 gebruikt voor opnames bij Life and Cooking, en de serie Lieve Lust. Ook een Oranje fiat 500 die ik een tijdje in bezit had is daar gebruikt. In 2006 heb ik een Fiat 238 Camperbus gekocht met echte kampeerwagen uitrusting van het merk Arca. Nu staan er dus drie generaties fiat voor de deur!

Naar boven

Impressum

Wie zijn wij? Impressum Beveiligingsverklaring Algemene voorwaarden Help